Board of Director Bios

President / Président

Robin C. Whittaker, PhD is Associate Professor at St. Thomas University in Fredericton, NB (Wolastoqiyik, Wəlastəkewiyik / Maliseet) where he teaches dramatic literature. He is co-creator of the verbatim play no White Picket Fence (Talonbooks 2019), past Artistic Producer for Theatre St. Thomas (2014-19), and editor of Hot Thespian Action: Ten Premiere Plays from Walterdale Playhouse (Athabasca UP 2008). His articles appear in publications that include Theatre Research in Canada and Canadian Theatre Review. He is presently writing a book on nonprofessionalizing theatre. For CATR he has served on the Board since 2013 and conference committees since 2009.

Robin C. Whittaker, Ph.D., est professeur agrégé à l’Université St. Thomas à Fredericton, au Nouveau-Brunswick (Wolastoqiyik, Wəlastəkewiyik / Maliseet) où il enseigne la littérature dramatique. Il est co-créateur de la pièce textuelle no White Picket Fence (Talonbooks 2019), ancien producteur artistique pour Théâtre St. Thomas (2014-19) et éditeur de Hot Thespian Action: Ten Premiere Plays from Walterdale Playhouse (Athabasca UP 2008). Ses articles paraissent dans des publications telles que Recherches théâtrales au Canada et Canadian Theatre Review. Il écrit actuellement un livre sur le théâtre non professionnel. Pour l’ACRT, il siège au conseil d’administration depuis 2013 et aux comités de conférence depuis 2009.

Vice-President / Vice-Président

Taiwo Afolabi, P.hD. holds the Canada Research Chair in Socially Engaged Theatre; is the Director of the Centre for Socially Engaged Theatre (C-SET), and an Assistant Professor at the University of Regina. He is an artist, qualitative researcher, theatre manager, applied theatre practitioner, and educator with a decade of experience working across a variety of creative and community contexts in over dozen countries across four continents. He conducts research, creates works, performs, and teaches at the intersection of performance and human ecology. His research interests lie in the areas of applied theatre and policing, social justice, decolonization, art leadership and management, migration, and the ethics of conducting arts-based research. Dr. Afolabi has co-edited three books and published articles in various books and reputable journals. He is a Senior Research Associate at the University of Johannesburg (South Africa) and the founding artistic director of Theatre Emissary International.

Taiwo Afolabi, P.hD., est titulaire de la Chaire de recherche du Canada en théâtre engagé socialement, directeur du Centre for Socially Engaged Theatre (C-SET) et professeur adjoint à l'Université de Regina. Artiste, chercheur qualitatif, directeur de théâtre, praticien du théâtre appliqué et éducateur, il possède une dizaine d'années d'expérience de travail dans divers contextes créatifs et communautaires dans plus d'une douzaine de pays sur quatre continents. Il mène des recherches, crée des œuvres, se produit et enseigne à l'intersection de la performance et de l'écologie humaine. Ses recherches portent sur le théâtre appliqué et le maintien de l'ordre, la justice sociale, la décolonisation, le leadership et la gestion artistiques, la migration et l'éthique de la recherche artistique. M. Afolabi a coédité trois livres et publié des articles dans divers ouvrages et revues réputés. Il est associé de recherche principal à l'université de Johannesburg (Afrique du Sud) et directeur artistique fondateur du Theatre Emissary International.

Atlantic Representative / Région de l’Atlantique

Kailin Wright is an Associate Professor and award-winning teacher at St. Francis Xavier University. She is the author of Political Adaptation in Canadian Theatre, published by McGill-Queen’s Press in 2020, as well as a critical edition of Carroll Aikins’s The God of Gods: A Canadian Play and articles in Theatre JournalTheatre Research in CanadaCanadian Theatre ReviewStudies in Canadian Literature, and Canadian Literature. Kailin has been awarded to Association of Atlantic Universities (AAU) Distinguished Teaching Award as well as the StFX Outstanding Teaching Award. She currently holds a SSHRC grant for her research on motherhood in Canadian theatre.

Kailin Wright est professeure agrégée et enseignante primée à l’Université Saint-Francis-Xavier. Elle est l’auteure de Political Adaptation in Canadian Theatre, publié par les presses McGill-Queen’s en 2020, d’une édition critique de The God of Gods: A Canadian Play de Caroll Aikins et des articles dans Theatre JournalRecherches théâtrales au CanadaCanadian Theatre ReviewÉtudes en littérature canadienne et Littérature canadienne. Kailin a remporté deux prix d’excellence en enseignement, un de l’Association des universités de l’Atlantique et l’autre de l’Université Saint-Francis-Xavier. Elle a obtenu une subvention du CRSH pour son projet de recherche sur la maternité dans le théâtre canadien.

Quebec Representative / Québec

Liviu Dospinescu is a professor of Theatre Studies at the Department of Literature, Theatre and Cinema of the Université Laval (Québec, QC, Canada) since 2008. He holds a Ph.D. in Studies and Practices of Arts from the Université du Quebec à Montréal (UQAM), with a thesis on the “empty space and the enunciation strategies of the mise en scène of Samuel Beckett’s ‘television plays’.” He has promoted through numerous conferences and papers the concept of “phenomenological theatre” (2017) related to the “spectator’s absorption into the playing space,” seen as an immersive experience (on a psychological mode) into the theatrical fictional world.

Liviu Dospinescu is also interested in intercultural, interartistic and interdisciplinary forms, with a special focus in dance-theatre and ritual theatre. His recent research focuses on the form and functions of intercultural theatre: “Towards an Intercultural Genetics of the Theatre of the Balkans” (2013-2016) and “The Syrian Exodus in the Theatre of the Real: Towards a Social Rituality” (2017-2019), and “The representations of the human catastrophe at the beginning of the 21st century through rites of passage: social ritual or return to tragedy?” (2021-2026). Liviu Dospinescu has an artistic experience as theatre director, actor and author, often inspired by his research interests, developed and promoted as research theatre. At a research-creation level, he explored the Live Movie as an intermedia genre within the “Scenic Writings for Permeable Screens” research-creation project (2010-2012) that he directed at LANTISS – Laboratoire des nouvelles technologies de l’image du son et de la scène, Université Laval. This project contributed to the development of specific hyperrealist aesthetics and dramaturgy and of new specific modes of perception within two experimental multimedia productions, La Boîte and Sables vivants (2012). In 2019, he started a new research-creation project, Extra-Muros, to be staged in a ritual theatre form of expression, which explores, through an interdisciplinary and intercultural approach, the patterns of the myths of exodus and exile, from Greek ancient texts to contemporary ones, as well as their echoes in the recent history of forced population displacement and migration movements.

Liviu Dospinescu is associated researcher of the Interdisciplinary Circle of Phenomenological Research in Montreal, regular member of the Institut du patrimoine culturel (IPAC) de l’Université Laval and of the Communauté de recherche interdisciplinaire sur la vulnérabilité (CRIV), as well as member of the International Association of Theatre Critics (IATC) and of the Association Québécoise des critiques de théâtre (AQCT). He is also a correspondent member of the Académie du Var (France).

Détenteur d’un doctorat en études et pratiques des arts de l’UQÀM, avec une thèse portant sur l’espace vide et les stratégies de la mise en scène dans les «pièces pour la télévision» de Samuel Beckett, Liviu Dospinescu s’intéresse aux stratégies de production et de réception menant à l’expérience «immersive» spécifique au «théâtre phénoménologique», aux phénomènes interculturels et interdisciplinaires dans la performance contemporaine, aux formes contemporaines de théâtre politique, ainsi qu’aux effets de présence provoqués par l’échange de fictions entre espaces réels et espaces virtuels au théâtre et aux esthétiques et dramaturgies du «film vivant» qu’il a exploré à travers les créations expérimentales La Boîte et Sables vivants (2012). Liviu Dospinescu est également membre correspondant de l’Académie du Var.

Ontario Representative / Ontario

Craig Walker is Professor of Drama with cross-appointments in the Departments of English Literature and Cultural Studies at Queen’s University. A Fellow of the Royal Society of Canada, Craig served as the inaugural Director of Queen’s DAN School of Drama and Music until 2022, after serving as Head of the (former) Department of Drama. Since earning his doctorate at the University of Toronto, Craig has worked as a professional actor, director, and playwright and from 1997 to 2007 was the Artistic Director of Theatre Kingston. At Queen’s, he teaches theatre studies, directing, and acting. His numerous publications include his book The Buried Astrolabe (2001).

Craig Walker occupe un poste de professeur de théâtre conjoint au sein des départements de littérature anglaise et d’études culturelles de l’Université Queen’s. Membre de la Société royale du Canada, Craig a été le premier directeur de l’École de théâtre et de musique DAN de l’Université Queen’s, poste qu’il a quitté en 2022. Il avait précédemment été directeur de l’ex-Département de théâtre. Depuis qu’il a obtenu son doctorat de l’Université de Toronto, Craig a travaillé comme acteur professionnel, metteur en scène et dramaturge. De 1997 à 2007, il a occupé le poste de directeur artistique du Théâtre Kingston. À l’Université Queen’s, il enseigne les études théâtrales, la mise en scène et le jeu. Parmi ses nombreuses publications, mentionnons son livre intitulé The Buried Astrolabe (2001).

Prairie Representative / Région des Prairies

Jessica Riley is Associate Professor in the Department of Theatre and Film at the University of Winnipeg. Her research and teaching focus on theatre history and historiography, dramaturgy, and Canadian drama. Her work has been published in the Cambridge Companion to Canadian LiteratureCanadian Performance Histories and HistoriographiesPerforming the Intercultural CityLatina/o Canadian Theatre and Performance, and Canadian Theatre Review. Jessica is the editor of A Man of Letters: The Selected Dramaturgical Correspondence of Urjo Kareda.

Jessica Riley est professeure agrégé au Département de théâtre et de cinéma de l’Université de Winnipeg. Ses recherches et son enseignement portent sur l’histoire et l’historiographie du théâtre, la dramaturgie et l’art dramatique canadien. Son travail a été publié dans Cambridge Companion to Canadian LiteratureCanadian Performance Histories and HistoriographiesPerforming the Intercultural CityLatina/o Canadian Theatre and Performance et Canadian Theatre Review. Jessica a édité A Man of Letters: The Selected Dramaturgical Correspondence of Urjo Kareda.

Alberta and the Territories / Alberta et les Territoires

Justin A. Blum is Associate Professor of Drama at the University of Lethbridge, where he teaches courses in dramaturgy, theatre history, playwriting, and dramatic literature. His recent research and creative practice have focused on the translation and adaptation of pre-Naturalist and non-Naturalist drama for the contemporary stage, with performances of plays by Molière (Dalhousie), Marivaux (Bishop’s University), and from the Grand Guignol (University of Lethbridge). He holds a PhD (Drama, Theatre, and Performance Studies) from the University of Toronto, and MA (Performing Arts) from Washington University in Saint Louis, and BFA (Dramatic Writing) from New York University.

Justin A. Blum détient un doctorat de l’Université de Toronto, une maîtrise de l’Université Washington à Saint Louis et un Baccalauréat pratique en écriture dramatique de l’Université de New York. Il est actuellement Professeur Agrégé au Département d’art dramatique de l’Université de Lethbridge, où il enseigne la dramaturgie, l’histoire du théâtre, l’écriture dramatique et l’analyse de texte. Chercheur et artiste, Justin s’intéresse à la traduction et à l’adaptation de textes prénaturalistes et non-naturalistes pour la scène contemporaine. Ses récentes traductions de pièces de Molière, de Marivaux et du Théâtre du Grand-Guignol ont été produites dans des universités à travers le pays.

British Colombia Representative / Colombie-Britannique

Shelley Liebembuk (she/her) is an assistant professor in the Theatre program of the University of the Fraser Valley’s School of Creative Arts, located in Abbotsford, B.C. As an educator, Shelley’s focus is on praxis-based learning and inspiring creative and critical engagement in the studio and the seminar.

Shelley’s theatre scholarship is informed by her professional work as an actor and dramaturg. Her current research projects are on contemporary multilingual performance ensembles and acting pedagogy. She is a graduate of the Atlantic Theatre Company’s acting conservatory (NYC), holds a PhD from the Centre for Theatre & Performance Studies, at the University of Toronto, and completed a Hemispheric Institute supported post-doc at York University. She has previously taught acting and theatre courses at the University of Toronto, Centennial College, and Mount Allison University.

Shelley Liebembuk (elle/elle) est professeure adjointe dans le programme de théâtre de l’École des arts créatifs de l’Université de la Vallée du Fraser, située à Abbotsford en Colombie-Britannique. En tant qu’enseignante, Shelley se penche sur l’apprentissage basé sur la pratique et souhaite inspirer un engagement créatif et critique en atelier et en séminaire.La recherche sur le théâtre de Shelley est nourrie par son travail professionnel d’actrice et de dramaturge.

Ses projets de recherche en cours portent sur les ensembles de spectacles contemporains multilingues et sur la pédagogie du jeu. Elle est diplômée du conservatoire d’art dramatique de l’Atlantic Theatre Company de New York et elle détient un PhD du Centre d’études de l’art dramatique, du théâtre et de la performance de l’Université de Toronto. Elle a effectué un stage postdoctoral à l’Université York, financé par l’Hemispheric Institute. Elle a par le passé donné des cours d’art dramatique et de théâtre à l’Université de Toronto, au Collège Centennial et à l’Université Mount Allison.

Members-at-Large / Membres sans designation régionale

Michelle MacArthur (she/her) is Associate Professor in the School of Dramatic Art, University of Windsor. Her research focuses on four main, often intersecting areas: theatre criticism, contemporary Canadian theatre, equity in theatre, and feminism and performance. Her work has been published in Canadian Theatre Review, Contemporary Theatre Review, Journal of Dramatic Theory and Criticism, Theatre Research in Canada, and several collections. She is editor of Voices of a Generation: Three Millennial Plays (Playwrights Canada Press, 2022) and co-editor of Networked Feminisms: Activist Assemblies and Digital Practices (Lexington Books, 2021).

Fraser Stevens, Ph.D., is a Lecturer in Acting and Performance and Course Leader for the Foundation Year in the Humanities at Sheffield Hallam University in the UK. A practitioner/scholar, his scholarship focuses on the intersection of espionage, clandestine affairs and secrecy with theatre and performance. His practice-as-research considers contemporary creative and performance practices. Fraser recently co-edited Performance Research: Undercover (2022). His other publications have appeared in peer-reviewed journals and anthologies. Co-director of the theater company Almost Human, Fraser has presented his work in North America, Europe and the Middle East. For the past two years, Fraser has served on the TheatreAgora committee and has been involved in the digital dramaturgy and production of the CATR annual conference.

If elected to the position of member-at-large, Fraser will continue his efforts to develop TheatreAgora as a platform for theatre and performance scholarship, help streamline CATR’s digital infrastructure, aid ongoing equity efforts within the Canadian theatre and performance academic community, and help forge new international connections and initiatives.

Fraser Stevens, Ph.D., est maître de conférences en art dramatique et performance et responsable de la Foundation Year in the Humanities à l’université de Sheffield Hallam au Royaume-Uni. Praticien et chercheur, il s’intéresse à l’intersection de l’espionnage, des affaires clandestines et du secret avec le théâtre et la performance. Sa pratique en tant que chercheur s’intéresse aux pratiques contemporaines de création et de performance. Fraser a récemment coédité Performance Research: Undercover (2022). Ses autres publications sont parues dans des revues et des anthologies évaluées par des pairs. Co-directeur de la compagnie théâtrale Almost Human, Fraser a présenté son travail en Amérique du Nord, en Europe et au Moyen-Orient. Au cours des deux dernières années, Fraser a siégé au comité de TheatreAgora et a participé à la dramaturgie numérique et à la production pour le congrès annuel de l’ACRT.

S’il est élu au poste de membres sans designation régionale, Fraser poursuivra ses efforts pour développer TheatreAgora en tant que plateforme de recherche sur le théâtre et la performance, pour aider à rationaliser l’infrastructure numérique de l’ACRT, pour soutenir les efforts d’équité en cours au sein de la communauté universitaire canadienne du théâtre et de la performance, et pour aider à forger de nouvelles connexions et initiatives internationales.

Unaffiliated Scholar Representative | Représentant(e) des chercheurs/chercheuses sans affiliation institutionnelle

Jacqueline Taucar is a sessional instructor at Brock University and an artist-scholar. Her current work seeks to establish an archival infrastructure for documenting and preserving the primary materials and oral traditions that inform the design, creation, and performance of Toronto Caribbean Carnival costumes. Jacqueline builds “big mas” with Michelle Reyes, the designer and performer of Saldenah Carnival’s Queen mas. Their collaboration on “D’Rise of de Cherry Blossom” won the 2018 Ontario Science Centre Innovation in Mas’ Award. Her research on Toronto’s ethnocultural festivals has been published in CTR and most recently in Theatre and (Im)migration. Jacqueline also is a founding member and co-convenor of the CATR Scenography Working Group.

Jacqueline Taucar est chargée de cours à l’Université Brock et artiste-chercheuse. Son travail actuel vise à établir une infrastructure archivistique pour documenter et préserver les matériaux primaires ainsi que les traditions orales qui informent la conception, la création et la performance des costumes du Carnaval des Caraïbes de Toronto. Jacqueline construit des « big mas » avec Michelle Reyes, la créatrice et interprète du Queen mas du Carnaval de Saldenah. Leur collaboration sur D’Rise of Cherry Blossom leur a valu, en 2018, le prix Innovation in Mas’ du Centre des sciences de l’Ontario. Les recherches de Jacqueline sur les festivals ethnoculturels de Toronto ont été publiées dans CTR et, plus récemment, dans Theatre and (Im)migration. Elle est également membre fondatrice et coresponsable du groupe de travail sur la scénographie de l’ACRT.

Francophone representative / Membre francophone

A graduate of the spatial design program of the École Boulle in Paris, Cassandre Chatonnier moved to Quebec in 2008, where she specialized in set design in her bachelor’s degree in Design For The Theatre at Concordia University. Since graduating, she has worked as a set designer, researcher and teacher. With a background in interior design, Cassandre’s work is highly influenced by architecture. She is also interested in the actor’s relationship with space and the different ways in which space can inform design practice. She holds a Master’s degree in theatre from UQAM, which she obtained with honours. She also holds a PhD in Urban Studies (INRS). Her research focused on the relationship between Indigenous performance and the appropriation of space, and the co-creation of a methodology for rethinking urban public spaces through dance. She is currently working on the development of an inclusive Artificial Intelligence tool for public space planning with the UNESCO Chair in Urban Landscape.

Diplômée de l’école Boulle en « design d’espace » (Paris), Cassandre Chatonnier s’est installée en 2008 au Québec, où elle a pu se spécialiser en scénographie de théâtre grâce au baccalauréat en « Design For The Theatre » de l’Université Concordia. Depuis sa graduation, elle travaille comme scénographe, chercheure et enseignante. De par sa formation en design d’intérieur, le travail de Cassandre est largement influencé par l’architecture. Elle s’intéresse aussi au rapport qu’entretient l’acteur avec l’espace ainsi qu’aux différentes façons dont celui-ci peut venir nourrir sa pratique de conceptrice. Elle détient une maîtrise en théâtre de l’UQAM sur ce sujet, obtenue avec la mention « excellent ». Elle possède également un doctorat en Études Urbaines (INRS), où elle s’intéresse au rapport entre performances autochtones et appropriation de l’espace, et à la co-création d’une méthodologie pour repenser les espaces publics urbains à travers la danse. Elle travaille aujourd’hui au développement d’un outil d’Intelligence Artificielle inclusif pour l’aménagement des espaces publics avec la chaire UNESCO en paysage urbain.

Graduate Student Representatives / Étudiant.e aux cycles supérieurs

Taylor Marie Graham (she/her) is an award winning theatre artist and educator living in Cambridge, Ontario / Haldimand Tract. Both her creative and scholarly work often explores rural feminist identities and the decolonization of bodies in space.  www.taylormariegraham.com

Taylor Marie Graham (elle) est une artiste de théâtre et éducatrice primée de Cambridge, Ontario / Haldimand Tract. Son travail créatif et académique explore souvent les identités féministes rurales et la décolonisation des corps dans l’espace.  www.taylormariegraham.com

Jayna Mees (she/her) is an artist-scholar who specializes in dramaturgy and devised theatre. Jayna is a PhD student in Theatre + Performance Studies at York University and holds an MA from the Centre for Drama, Theatre & Performance Studies at the University of Toronto, as well as a BA in Theatre from York University. Situated at the intersections between performance studies and critical disability studies, Jayna’s doctoral research examines access aesthetics, practices and politics within digital and virtual forms of immersive performance. Some recent projects include: accessibility coordinator for the SummerWorks Performance Festival (2021 -22), and assistant dramaturg for SpiderWebShow’s VR production of You Should Have Stayed Home (2022).

Jayna Mees (elle/elle) est une chercheuse-créatrice spécialisée en dramaturgie et en création théâtrale. Elle fait un doctorat en études du théâtre et de la performance à l’Université York, après avoir obtenu une maîtrise en arts du Centre d’études de l’art dramatique, du théâtre et de la performance de l’Université de Toronto et un baccalauréat en théâtre de l’Université York. Située au carrefour des études sur la performance et des études sur le handicap, la recherche doctorale de Jayna examine l’esthétique, les pratiques et les politiques en matière d’accès dans les formes numériques et virtuelles de la performance immersive. Parmi ses plus récents engagements, mentionnons son travail de coordonnatrice de l’accessibilité pour le SummerWorks Performance Festival (2021-2022) et de dramaturge adjointe pour la production SpiderWebShow’s VR de You Should Have Stayed Home (2022).

Appointed positions

Treasurer / Trésorière

Katrina Dunn is an Assistant Professor in the University of Manitoba’s Department of English, Theatre, Film and Media where she teaches Acting, Directing, and Theatre Studies in the Theatre Program. Her scholarly chapters and articles explore the spatial manifestations of theatre, as well as ecocritical theatre, and have been published in several edited collections, as well as national and international journals. While a graduate student, she was honoured to receive the Robert G. Lawrence Prize and the Heather McCallum Scholarship from CATR. In 2021, her dissertation, “Empty House: Real Estate and Theatricality in Vancouver’s Downtown,” co-won the Canadian Studies Network’s Best PhD Dissertation Prize. Katrina’s long career as a stage director and producer has had considerable impact on the performing arts on the West Coast and has been recognized with numerous awards.

Katrina Dunn est professeure adjointe au département d'anglais, de théâtre, de cinéma et de médias de l'Université du Manitoba, où elle enseigne l'interprétation, la mise en scène et les études théâtrales dans le cadre du programme de théâtre. Ses chapitres et articles savants explorent les manifestations spatiales du théâtre, ainsi que le théâtre écocritique, et ont été publiés dans plusieurs collections éditées, ainsi que dans des revues nationales et internationales. Pendant ses études supérieures, elle a eu l'honneur de recevoir le prix Robert G. Lawrence et la bourse Heather McCallum de la CATR. En 2021, sa thèse, "Empty House : Real Estate and Theatricality in Vancouver's Downtown", a remporté le prix de la meilleure dissertation de doctorat du Réseau d'études canadiennes. La longue carrière de Katrina en tant que metteur en scène et productrice a eu un impact considérable sur les arts de la scène sur la côte ouest et a été récompensée par de nombreux prix.

Membership Coordinator / Coordinatrice de l’adhésion

Dennis Gupa is a theatre director and performance maker/researcher. He is an Assistant Professor at the Department of Theatre and Film University of Winnipeg. He obtained his PhD in Applied Theatre at the University of Victoria as a Vanier scholar, MFA Theatre (Directing) degree at the University of British Columbia, and MA Theatre Arts at the University of the Philippines. The Asian Cultural Council's Rockefeller Brothers Fund awarded him a fellowship to undertake a 6-month director-in-residence program in New York City in 2011, where he participated in and observed contemporary theatre directing processes with Ma-Yi Theatre Co., National Asian American Theatre Co., and The Juilliard Drama School. He directed classical Western dramatic texts adapted and translated in Philippine and Southeast Asian historical contexts and aesthetics. As a theatre director/performance scholar, he received awards from Performance Studies International (PSi), Ada Slaight Foundation-Young People’s Theatre-Toronto, and the National Commission for Culture and the Arts. He is included in The Cultural Centre of the Philippines’ Encyclopedia of Philippine Arts (Theatre Volume) for his contribution to the contemporary theatrical heritage of the Philippines. He was a graduate fellow of the UVic’c Center for Society and Religion Studies and University of the Philippines Center for International Studies. He is an Artistic Associate of Southeast Asian Cultural Heritage Society, Board Member of Canadian Council for Southeast Asian Studies and The Only Animal Theatre Company, Artistic Principal of the National Pilipino Canadian Cultural Center and an Ex Officio member of the The Canadian Association for Theatre Research/L’Association canadienne de la recherche théâtrale Executive.

Dennis Gupa est un chercheur et metteur en scène de théâtre ainsi que créateur de performances. Il est professeur adjoint au département de théâtre et de cinéma de l'Université de Winnipeg. Il a obtenu son doctorat en théâtre appliqué à l'Université de Victoria en tant que boursier Vanier, sa maîtrise en théâtre (dans la mise en scène) à l'Université de la Colombie-Britannique et sa maîtrise en arts du théâtre à l'Université des Philippines. L'Asian Cultural Council et le Rockefeller Brothers Fund lui ont accordé une bourse pour entreprendre un programme de mise en scène en résidence de 6 mois à New York en 2011, où il a participé et observé les processus de mise en scène de théâtre contemporain avec la Ma-Yi Theatre Co., la National Asian American Theatre Co. et la Juilliard Drama School. Il a mis en scène des textes de théâtre occidental classique adaptés et traduits dans des contextes historiques et esthétiques des Philippines et de l'Asie du Sud-Est. En tant que metteur en scène et spécialiste de la performance, il a reçu des prix de Performance Studies International (PSi), de l'Ada Slaight Foundation-Young People's Theatre- Toronto et de la Commission nationale pour la culture et les arts. Il figure dans l'Encyclopedia of Philippine Arts (Theatre Volume) du Centre culturel des Philippines pour sa contribution au patrimoine théâtral contemporain des Philippines. Il a été membre diplômé du Center for Society and Religion Studies de l'Université de Victoria et du Center for International Studies de l'Université des Philippines. Il est associé artistique de la Southeast Asian Cultural Heritage Society, membre du conseil d'administration du Conseil canadien d'études sur l'Asie du Sud-Est et de la Only Animal Theatre Company, directeur artistique du National Pilipino Canadian Cultural Center et membre de droit du conseil d’administration de L’Association canadienne de la recherche théâtrale/The Canadian Association for Theatre Research.

Elections Officer / Directeur Générale des élections

Matt Jones writes about the politics of war, terrorism, and racism in performance. He is a Postdoctoral Fellow at the University of Toronto’s Centre for Drama, Theatre and Performance Studies. He is currently Project Manager of "Gatherings Archival and Oral Histories of Performance" and Project Supervisor of “Quarantine Performance: Global Responses to COVID-19 in the Performing Arts.”. His dissertation, "The Shock and Awe of the Real: Political Performance in an Age of War and Terror," is a transnational study of theatre, live art, protests, and digital media projects about the recent conflicts in Iraq and Afghanistan. He teaches at the School of Dramatic Art at the University of Windsor and the English Department at the University of Toronto.

Matt Jones écrit sur la politique de la guerre, du terrorisme et du racisme dans la performance. Il est chercheur postdoctoral au Centre for Drama, Theatre and Performance Studies de l’Université de Toronto. Il est actuellement Gérant de projet de « Gatherings Archival and Oral Histories of Performance » et Superviseur de projet de « Quarantine Performance: Global Responses to COVID-19 in the Performing Arts». Sa thèse, « The Shock and Awe of the Real: Political Performance in an Age of War and Terror », est une étude transnationale du théâtre, la performance, des manifestations, et des projets de médias numériques portant sur les conflits récents en Irak et en Afghanistan. Il enseigne présentement à l’École de l’Art dramatique de l'Université de Windsor et au Département d'Anglais de l'Université de Toronto.

Communications Officer / L'Agent des communications

Taylor Marie Graham

Community Representative

Carly Maga: A communicator, storyteller, and relationship-builder with over a decade of experience in journalism, marketing and communications with a speciality in Canadian arts and culture. Member of the International Association of Business Communicators, board member of the Canadian Theatre Critics Association.

Federation Representative / Représentant de la fédération

Katrina Dunn