President / Présidence

Robin C. Whittaker, PhD is Associate Professor at St. Thomas University in Fredericton, NB (Wolastoqiyik, Wəlastəkewiyik / Maliseet) where he teaches dramatic literature. He is co-creator of the verbatim play no White Picket Fence (Talonbooks 2019), past Artistic Producer for Theatre St. Thomas (2014-19), and editor of Hot Thespian Action: Ten Premiere Plays from Walterdale Playhouse (Athabasca UP 2008). His articles appear in publications that include Theatre Research in Canada and Canadian Theatre Review. He is presently writing a book on nonprofessionalizing theatre. For CATR he has served on the Board since 2013 and conference committees since 2009.

Robin C. Whittaker, Ph.D., est professeur agrégé à l’Université St. Thomas à Fredericton, au Nouveau-Brunswick (Wolastoqiyik, Wəlastəkewiyik / Maliseet) où il enseigne la littérature dramatique. Il est co-créateur de la pièce textuelle no White Picket Fence (Talonbooks 2019), ancien producteur artistique pour Théâtre St. Thomas (2014-19) et éditeur de Hot Thespian Action: Ten Premiere Plays from Walterdale Playhouse (Athabasca UP 2008). Ses articles paraissent dans des publications telles que Recherches théâtrales au Canada et Canadian Theatre Review. Il écrit actuellement un livre sur le théâtre non professionnel. Pour l’ACRT, il siège au conseil d’administration depuis 2013 et aux comités de conférence depuis 2009.

Vice-President / Vice-Président

Taiwo Afolabi, P.hD. holds the Canada Research Chair in Socially Engaged Theatre; is the Director of the Centre for Socially Engaged Theatre (C-SET), and an Assistant Professor at the University of Regina. He is an artist, qualitative researcher, theatre manager, applied theatre practitioner, and educator with a decade of experience working across a variety of creative and community contexts in over dozen countries across four continents. He conducts research, creates works, performs, and teaches at the intersection of performance and human ecology. His research interests lie in the areas of applied theatre and policing, social justice, decolonization, art leadership and management, migration, and the ethics of conducting arts-based research. Dr. Afolabi has co-edited three books and published articles in various books and reputable journals. He is a Senior Research Associate at the University of Johannesburg (South Africa) and the founding artistic director of Theatre Emissary International.

Taiwo Afolabi, P.hD., est titulaire de la Chaire de recherche du Canada en théâtre engagé socialement, directeur du Centre for Socially Engaged Theatre (C-SET) et professeur adjoint à l'Université de Regina. Artiste, chercheur qualitatif, directeur de théâtre, praticien du théâtre appliqué et éducateur, il possède une dizaine d'années d'expérience de travail dans divers contextes créatifs et communautaires dans plus d'une douzaine de pays sur quatre continents. Il mène des recherches, crée des œuvres, se produit et enseigne à l'intersection de la performance et de l'écologie humaine. Ses recherches portent sur le théâtre appliqué et le maintien de l'ordre, la justice sociale, la décolonisation, le leadership et la gestion artistiques, la migration et l'éthique de la recherche artistique. M. Afolabi a coédité trois livres et publié des articles dans divers ouvrages et revues réputés. Il est associé de recherche principal à l'université de Johannesburg (Afrique du Sud) et directeur artistique fondateur du Theatre Emissary International.

Atlantic Representative / Région de l’Atlantique

Neil Silcox

Quebec Representative / Québec

Liviu Dospinescu is a professor of Theatre Studies at the Department of Literature, Theatre and Cinema of the Université Laval (Québec, QC, Canada) since 2008. He holds a Ph.D. in Studies and Practices of Arts from the Université du Quebec à Montréal (UQAM), with a thesis on the “empty space and the enunciation strategies of the mise en scène of Samuel Beckett’s ‘television plays’.” He has promoted through numerous conferences and papers the concept of “phenomenological theatre” (2017) related to the “spectator’s absorption into the playing space,” seen as an immersive experience (on a psychological mode) into the theatrical fictional world.

Liviu Dospinescu is also interested in intercultural, interartistic and interdisciplinary forms, with a special focus in dance-theatre and ritual theatre. His recent research focuses on the form and functions of intercultural theatre: “Towards an Intercultural Genetics of the Theatre of the Balkans” (2013-2016) and “The Syrian Exodus in the Theatre of the Real: Towards a Social Rituality” (2017-2019), and “The representations of the human catastrophe at the beginning of the 21st century through rites of passage: social ritual or return to tragedy?” (2021-2026). Liviu Dospinescu has an artistic experience as theatre director, actor and author, often inspired by his research interests, developed and promoted as research theatre. At a research-creation level, he explored the Live Movie as an intermedia genre within the “Scenic Writings for Permeable Screens” research-creation project (2010-2012) that he directed at LANTISS – Laboratoire des nouvelles technologies de l’image du son et de la scène, Université Laval. This project contributed to the development of specific hyperrealist aesthetics and dramaturgy and of new specific modes of perception within two experimental multimedia productions, La Boîte and Sables vivants (2012). In 2019, he started a new research-creation project, Extra-Muros, to be staged in a ritual theatre form of expression, which explores, through an interdisciplinary and intercultural approach, the patterns of the myths of exodus and exile, from Greek ancient texts to contemporary ones, as well as their echoes in the recent history of forced population displacement and migration movements.

Liviu Dospinescu is associated researcher of the Interdisciplinary Circle of Phenomenological Research in Montreal, regular member of the Institut du patrimoine culturel (IPAC) de l’Université Laval and of the Communauté de recherche interdisciplinaire sur la vulnérabilité (CRIV), as well as member of the International Association of Theatre Critics (IATC) and of the Association Québécoise des critiques de théâtre (AQCT). He is also a correspondent member of the Académie du Var (France).

Détenteur d’un doctorat en études et pratiques des arts de l’UQÀM, avec une thèse portant sur l’espace vide et les stratégies de la mise en scène dans les «pièces pour la télévision» de Samuel Beckett, Liviu Dospinescu s’intéresse aux stratégies de production et de réception menant à l’expérience «immersive» spécifique au «théâtre phénoménologique», aux phénomènes interculturels et interdisciplinaires dans la performance contemporaine, aux formes contemporaines de théâtre politique, ainsi qu’aux effets de présence provoqués par l’échange de fictions entre espaces réels et espaces virtuels au théâtre et aux esthétiques et dramaturgies du «film vivant» qu’il a exploré à travers les créations expérimentales La Boîte et Sables vivants (2012). Liviu Dospinescu est également membre correspondant de l’Académie du Var.

Ontario Representative / Ontario

Giorelle Diokno is a PhD candidate at the University of Toronto Centre for Drama, Theatre, and Performance Studies. His research interests revolve around diasporic identity and contemporary Filipinx Canadian performance. Giorelle approaches Filipino folk aesthetics through a queer historiographic lens, exploring how citation of the folk contends with histories of abjection and multi-faceted colonialisms.

Giorelle Diokno est doctorant au Centre for Drama, Theatre, and Performance Studies de l’Université de Toronto. Ses intérêts de recherche portent sur de l’identité diasporique et de la performance canadienne contemporaine filipinx. Giorelle aborde l’esthétique folklorique philippine à travers une lentille historiographique queer, explorant comment les citations populaires entrent en tension avec les récits d’abjection et de colonialismes aux multiples facettes.

Prairie Representative / Région des Prairies

Jessica Riley is Associate Professor in the Department of Theatre and Film at the University of Winnipeg. Her research and teaching focus on theatre history and historiography, dramaturgy, and Canadian drama. Her work has been published in the Cambridge Companion to Canadian Literature, Canadian Performance Histories and Historiographies, Performing the Intercultural City, Latina/o Canadian Theatre and Performance, and Canadian Theatre Review. Jessica is the editor of A Man of Letters: The Selected Dramaturgical Correspondence of Urjo Kareda.

Jessica Riley est professeure agrégé au Département de théâtre et de cinéma de l’Université de Winnipeg. Ses recherches et son enseignement portent sur l’histoire et l’historiographie du théâtre, la dramaturgie et l’art dramatique canadien. Son travail a été publié dans Cambridge Companion to Canadian Literature, Canadian Performance Histories and Historiographies, Performing the Intercultural City, Latina/o Canadian Theatre and Performance et Canadian Theatre Review. Jessica a édité A Man of Letters: The Selected Dramaturgical Correspondence of Urjo Kareda.

Alberta and the Territories / Alberta et les Territoires

Justin A. Blum is Associate Professor of Drama at the University of Lethbridge, where he teaches courses in dramaturgy, theatre history, playwriting, and dramatic literature. His recent research and creative practice have focused on the translation and adaptation of pre-Naturalist and non-Naturalist drama for the contemporary stage, with performances of plays by Molière (Dalhousie), Marivaux (Bishop’s University), and from the Grand Guignol (University of Lethbridge). He holds a PhD (Drama, Theatre, and Performance Studies) from the University of Toronto, and MA (Performing Arts) from Washington University in Saint Louis, and BFA (Dramatic Writing) from New York University.

Justin A. Blum détient un doctorat de l’Université de Toronto, une maîtrise de l’Université Washington à Saint Louis et un Baccalauréat pratique en écriture dramatique de l’Université de New York. Il est actuellement Professeur Agrégé au Département d’art dramatique de l’Université de Lethbridge, où il enseigne la dramaturgie, l’histoire du théâtre, l’écriture dramatique et l’analyse de texte. Chercheur et artiste, Justin s’intéresse à la traduction et à l’adaptation de textes prénaturalistes et non-naturalistes pour la scène contemporaine. Ses récentes traductions de pièces de Molière, de Marivaux et du Théâtre du Grand-Guignol ont été produites dans des universités à travers le pays.

British Colombia Representative / Colombie-Britannique

Deneh’Cho Thompson (MFA) is a Dene director, actor and playwright and member of the Pehdzeh ki Nation and an Assistant Professor in the Department of Drama at the University of Saskatchewan and co-ordinator of the wîcêhtowin Theatre Program. Deneh’Cho’s research focuses on the development, naming, and centring of Indigenous acting pedagogy and Indigenous dramaturgies. He is also engaged in the (re)storying of personal family archives focusing on healing, resilience, and Indigenous storywork (Archibald, 2008) as a pathway towards the creation of new works of theatre.

Deneh’Cho’s artistic practice focuses on new play development and Indigenous collaborations while centering the values of reciprocity, respect, and reflexivity. Deneh’Cho’s acting credits include the world premieres Fruitcake by Heather Morrison and production dramaturgy by Lenore Claire Herrem, Iron Peggy, by Marie Clements, REDPATCH, by Sean Oliver Harris and Reas Calvert, and Thanks for Giving, by Kevin Loring.  Directing credits include Gordon Winter by Kenneth T. Williams, Paradise Park by Charles Mee, Institutionalized, by Kelsey Kanatan Wavey. Deneh’Cho also teaches youth and community theatre workshops when time permits.

Deneh'Cho Thompson (MFA) est un metteur en scène, acteur et dramaturge déné, membre de la nation Pehdzeh ki. Il est professeur adjoint au département d'art dramatique de l'Université de la Saskatchewan et coordonnateur du programme de théâtre wîcêhtowin. Les recherches de Deneh'Cho portent sur le développement, la désignation et la centralisation de la pédagogie de l'art dramatique autochtone et des dramaturgies autochtones. Il est également engagé dans la (re)mise en récit d'archives familiales personnelles en se concentrant sur la guérison, la résilience et le travail sur les récits autochtones (Archibald, 2008) afin de créer de nouvelles œuvres théâtrales.

La pratique artistique de Deneh'Cho se concentre sur le développement de nouvelles pièces et des collaborations entre artistes autochtones, tout en privilégiant des valeurs de réciprocité, de respect et de réflexivité. Deneh'Cho a notamment joué dans les premières mondiales de Fruitcake, de Heather Morrison, et dont Lenore Claire Herrem signe la dramaturgie , Iron Peggy, de Marie Clements, REDPATCH, de Sean Oliver Harris et Reas Calvert, et Thanks for Giving, de Kevin Loring.  Parmi ses réalisations, on compte Gordon Winter de Kenneth T. Williams, Paradise Park de Charles Mee, et Institutionalized de Kelsey Kanatan Wavey. Deneh'Cho anime également des ateliers de théâtre pour les jeunes et les communautés lorsque son emploi du temps le lui permet

Unaffiliated Scholar Representative | Représentant(e) des chercheurs/chercheuses sans affiliation institutionnelle 

Jacqueline Taucar is a sessional instructor at Brock University and an artist-scholar. Her current work seeks to establish an archival infrastructure for documenting and preserving the primary materials and oral traditions that inform the design, creation, and performance of Toronto Caribbean Carnival costumes. Jacqueline builds “big mas” with Michelle Reyes, the designer and performer of Saldenah Carnival’s Queen mas. Their collaboration on “D’Rise of de Cherry Blossom” won the 2018 Ontario Science Centre Innovation in Mas’ Award. Her research on Toronto’s ethnocultural festivals has been published in CTR and most recently in Theatre and (Im)migration. Jacqueline also is a founding member and co-convenor of the CATR Scenography Working Group.

Jacqueline Taucar est chargée de cours à l’Université Brock et artiste-chercheuse. Son travail actuel vise à établir une infrastructure archivistique pour documenter et préserver les matériaux primaires ainsi que les traditions orales qui informent la conception, la création et la performance des costumes du Carnaval des Caraïbes de Toronto. Jacqueline construit des « big mas » avec Michelle Reyes, la créatrice et interprète du Queen mas du Carnaval de Saldenah. Leur collaboration sur D’Rise of Cherry Blossom leur a valu, en 2018, le prix Innovation in Mas’ du Centre des sciences de l’Ontario. Les recherches de Jacqueline sur les festivals ethnoculturels de Toronto ont été publiées dans CTR et, plus récemment, dans Theatre and (Im)migration. Elle est également membre fondatrice et coresponsable du groupe de travail sur la scénographie de l’ACRT.

Francophone representative / Membre francophone

Christine (cricri) Bellerose holds a PhD in Dance Studies and an MA in Theatre and Performance Studies from York University. As an ecosomatic movement-performance artist-researcher engaged in Performance Training as Research, she inquires colonial violence and patrimonial land-based memories at the nexus of ecosomatic amnesia. She teaches theory, cultural history, and somatic performance arts at the university level in French and English. Her scholarship on butoh space-time, somatic body-architecture, somadance eco-performances apprenticing with the land, and ecosomatic fieldwork are published in Canada, USA, and the UK. As an artist-researcher in 2022-2023, she joins the Kule Institute for Advanced Study (U of Alberta), and Le Laboratoire textes et cultures patrimoines (im)matériels with La Société Française d'ethnoscénologie and l'université d'Artois. Christine is the founder and coordinator of the three-strand mentorship program and the co-leader of the Somatic Engagement working group at CATR|ACRT. https://orcid.org/0000-0002-0013-726; www.christinebellerose.com.

Christine (cricri) Bellerose est titulaire d'un doctorat en études de la danse et d'une maîtrise en études du théâtre et de la performance de l'Université York. En tant qu'artiste-chercheuse en mouvement performance art écosomatique, elle pratique la recherche-création en interrogeant la culture de la violence coloniale et des mémoires patrimoniales en lien avec le terroir au carrefour de l'amnésie écosomatique. Elle enseigne la théorie, l'histoire culturelle et les arts de la somatique en performance à l'universitaire en français et en anglais. Ses écrits savants à propos de l'espace-temps butoh, l'architecture corporelle somatique, la somadance écoperformance en apprentie-terre et ses recherches en écosomatiques sont publiées au Canada, aux États-Unis et au Royaume-Uni, et en qu'artiste en recherche-création. En 2022-2023, elle s'est joint au Kule Institute for Advanced Study (U of Alberta), et au Laboratoire textes et cultures patrimoines (im)matériels avec La Société Française d'ethnoscénologie et l'université d'Artois. Christine est la fondatrice et coordinatrice du programme de mentorat à trois volets et la co-leader du groupe de travail sur l'engagement somatique au CATR | ACRT. https://orcid.org/0000-0002-0013-726; www.christinebellerose.com.

Graduate Student Representatives / Étudiant.e aux cycles supérieurs

Taylor Marie Graham (she/her) is an award winning theatre artist and educator living in Cambridge, Ontario / Haldimand Tract. Both her creative and scholarly work often explores rural feminist identities and the decolonization of bodies in space.  www.taylormariegraham.com

Taylor Marie Graham (elle) est une artiste de théâtre et éducatrice primée de Cambridge, Ontario / Haldimand Tract. Son travail créatif et académique explore souvent les identités féministes rurales et la décolonisation des corps dans l’espace.  www.taylormariegraham.com

Sarah Robbins recently completed her PhD at the University of Toronto’s Centre for Drama, Theatre and Performance Studies. She has an interest in acting training practices, and employs intersectional feminist theory both as research methodology and teaching pedagogy, with a focus on equity and inclusivity in spaces of performance training. Her work has been published in alt.theatre magazine and HowlRound Theatre Commons.

Sarah Robbins a récemment terminé son doctorat au Centre for Drama, Theatre and Performance Studies de l'Université de Toronto. Elle s’intéresse aux pratiques de formation par intérim et utilise la théorie féministe intersectionnelle à la fois comme méthodologie de recherche et comme pédagogie d’enseignement, avec un accent sur l’équité et l’inclusion dans les espaces de formation à la performance. Son travail a été publié dans le magazine alt.theatre et HowlRound Theatre Commons.

 

Appointed positions:

Treasurer / Trésorière

Katrina Dunn is an Assistant Professor in the University of Manitoba’s Department of English, Theatre, Film and Media where she teaches Acting, Directing, and Theatre Studies in the Theatre Program. Her scholarly chapters and articles explore the spatial manifestations of theatre, as well as ecocritical theatre, and have been published in several edited collections, as well as national and international journals. While a graduate student, she was honoured to receive the Robert G. Lawrence Prize and the Heather McCallum Scholarship from CATR. In 2021, her dissertation, “Empty House: Real Estate and Theatricality in Vancouver’s Downtown,” co-won the Canadian Studies Network’s Best PhD Dissertation Prize. Katrina’s long career as a stage director and producer has had considerable impact on the performing arts on the West Coast and has been recognized with numerous awards.

Katrina Dunn est professeure adjointe au département d'anglais, de théâtre, de cinéma et de médias de l'Université du Manitoba, où elle enseigne l'interprétation, la mise en scène et les études théâtrales dans le cadre du programme de théâtre. Ses chapitres et articles savants explorent les manifestations spatiales du théâtre, ainsi que le théâtre écocritique, et ont été publiés dans plusieurs collections éditées, ainsi que dans des revues nationales et internationales. Pendant ses études supérieures, elle a eu l'honneur de recevoir le prix Robert G. Lawrence et la bourse Heather McCallum de la CATR. En 2021, sa thèse, "Empty House : Real Estate and Theatricality in Vancouver's Downtown", a remporté le prix de la meilleure dissertation de doctorat du Réseau d'études canadiennes. La longue carrière de Katrina en tant que metteur en scène et productrice a eu un impact considérable sur les arts de la scène sur la côte ouest et a été récompensée par de nombreux prix.

Membership Coordinator / Coordinatrice de l’adhésion

Dennis Gupa is a theatre director and performance maker/researcher. He is an Assistant Professor at the Department of Theatre and Film University of Winnipeg. He obtained his PhD in Applied Theatre at the University of Victoria as a Vanier scholar, MFA Theatre (Directing) degree at the University of British Columbia, and MA Theatre Arts at the University of the Philippines. The Asian Cultural Council's Rockefeller Brothers Fund awarded him a fellowship to undertake a 6-month director-in-residence program in New York City in 2011, where he participated in and observed contemporary theatre directing processes with Ma-Yi Theatre Co., National Asian American Theatre Co., and The Juilliard Drama School. He directed classical Western dramatic texts adapted and translated in Philippine and Southeast Asian historical contexts and aesthetics. As a theatre director/performance scholar, he received awards from Performance Studies International (PSi), Ada Slaight Foundation-Young People’s Theatre-Toronto, and the National Commission for Culture and the Arts. He is included in The Cultural Centre of the Philippines’ Encyclopedia of Philippine Arts (Theatre Volume) for his contribution to the contemporary theatrical heritage of the Philippines. He was a graduate fellow of the UVic’c Center for Society and Religion Studies and University of the Philippines Center for International Studies. He is an Artistic Associate of Southeast Asian Cultural Heritage Society, Board Member of Canadian Council for Southeast Asian Studies and The Only Animal Theatre Company, Artistic Principal of the National Pilipino Canadian Cultural Center and an Ex Officio member of the The Canadian Association for Theatre Research/L’Association canadienne de la recherche théâtrale Executive.

Dennis Gupa est un chercheur et metteur en scène de théâtre ainsi que créateur de performances. Il est professeur adjoint au département de théâtre et de cinéma de l'Université de Winnipeg. Il a obtenu son doctorat en théâtre appliqué à l'Université de Victoria en tant que boursier Vanier, sa maîtrise en théâtre (dans la mise en scène) à l'Université de la Colombie-Britannique et sa maîtrise en arts du théâtre à l'Université des Philippines. L'Asian Cultural Council et le Rockefeller Brothers Fund lui ont accordé une bourse pour entreprendre un programme de mise en scène en résidence de 6 mois à New York en 2011, où il a participé et observé les processus de mise en scène de théâtre contemporain avec la Ma-Yi Theatre Co., la National Asian American Theatre Co. et la Juilliard Drama School. Il a mis en scène des textes de théâtre occidental classique adaptés et traduits dans des contextes historiques et esthétiques des Philippines et de l'Asie du Sud-Est. En tant que metteur en scène et spécialiste de la performance, il a reçu des prix de Performance Studies International (PSi), de l'Ada Slaight Foundation-Young People's Theatre- Toronto et de la Commission nationale pour la culture et les arts. Il figure dans l'Encyclopedia of Philippine Arts (Theatre Volume) du Centre culturel des Philippines pour sa contribution au patrimoine théâtral contemporain des Philippines. Il a été membre diplômé du Center for Society and Religion Studies de l'Université de Victoria et du Center for International Studies de l'Université des Philippines. Il est associé artistique de la Southeast Asian Cultural Heritage Society, membre du conseil d'administration du Conseil canadien d'études sur l'Asie du Sud-Est et de la Only Animal Theatre Company, directeur artistique du National Pilipino Canadian Cultural Center et membre de droit du conseil d’administration de L’Association canadienne de la recherche théâtrale/The Canadian Association for Theatre Research.

Elections Officer / Directeur Générale des élections

Matt Jones writes about the politics of war, terrorism, and racism in performance. He is a Postdoctoral Fellow at the University of Toronto’s Centre for Drama, Theatre and Performance Studies. He is currently Project Manager of "Gatherings Archival and Oral Histories of Performance" and Project Supervisor of “Quarantine Performance: Global Responses to COVID-19 in the Performing Arts.”. His dissertation, "The Shock and Awe of the Real: Political Performance in an Age of War and Terror," is a transnational study of theatre, live art, protests, and digital media projects about the recent conflicts in Iraq and Afghanistan. He teaches at the School of Dramatic Art at the University of Windsor and the English Department at the University of Toronto.

Matt Jones écrit sur la politique de la guerre, du terrorisme et du racisme dans la performance. Il est chercheur postdoctoral au Centre for Drama, Theatre and Performance Studies de l’Université de Toronto. Il est actuellement Gérant de projet de « Gatherings Archival and Oral Histories of Performance » et Superviseur de projet de « Quarantine Performance: Global Responses to COVID-19 in the Performing Arts». Sa thèse, « The Shock and Awe of the Real: Political Performance in an Age of War and Terror », est une étude transnationale du théâtre, la performance, des manifestations, et des projets de médias numériques portant sur les conflits récents en Irak et en Afghanistan. Il enseigne présentement à l’École de l’Art dramatique de l'Université de Windsor et au Département d'Anglais de l'Université de Toronto.

Equity Officer / L’Agent en matière d’égalité

Jill Carter (Anishinaabe/Ashkenazi) is a theatre practitioner and researcher. She works with many members of Tkaronto’s Indigenous theatre community to support the development of new works and to disseminate artistic objectives, process, and outcomes through community-driven research projects. Her scholarly research, creative projects, and activism are built upon ongoing relationships with Indigenous Elders, Artists and Activists, positioning her as witness to, participant in, and disseminator of oral histories that speak to the application of Indigenous aesthetic principles and traditional knowledge systems to contemporary performance.

Jill Carter (Anishinaabe/Ashkenazi) est chercheuse et praticienne en théâtre. Elle travaille avec de nombreux membres de la communauté théâtrale autochtone de Tkaronto afin de soutenir le développement de nouvelles œuvres et la diffusion d’objectifs, de processus et de résultats artistiques par le biais de projets communautaires. Autant ses recherches savantes que ses projets créatifs et son activisme reposent sur des relations continues avec des personnes aînées, des artistes et des activistes autochtones ; à cet égard, elle joue les rôles de témoin, de participante et de disséminatrice d’histoires orales dont le cœur est l’application, à la performance contemporaine, de principes esthétiques autochtones et de systèmes de connaissances traditionnelles.

Mentorship Program Coordinator / Coordinatrice du programme de mentorat

Christine cricri Bellerose

Communications Officer / L'Agent des communications

Taylor Marie Graham

Community Representative

Carly Maga: A communicator, storyteller, and relationship-builder with over a decade of experience in journalism, marketing and communications with a speciality in Canadian arts and culture. Member of the International Association of Business Communicators, board member of the Canadian Theatre Critics Association.

Federation Representative / Représentant de la fédération